توجهات اوليه پرستاري بعد از عمل
وبلاگ دانشجویان پرستاری قائن سال 90 ورودی بهمن

به محض تحويل بيمار از اتاق عمل:

- او را در وضعيت فالرز يا دراز كشيده قرار داده و از قرار دادن بالش زير سر وي خودداري ميشود.

- به ميزان هوشياري وي بايد توجه گردد.

-    علائم حياتي بيمار شامل نبض، فشار خون و تنفس در ساعت اول بعد از عمل هر 15 دقيقه و در ساعت بعدي هر 30 دقيقه و در چهار ساعت بعدي هر يكساعت و در نهايت هر 4 ساعت يكبار كنترل مي گردد.

-  گرماي بيمار بايد برقرار شده و از لرزيدن وي پيشگيري گردد. (هيپوترمي منجر به اختلال ريتم قلب و تاخير در بهبود زخم خواهد شد.)

-   مسدود شدن راه هوائي يكي از اورژانسهاي مراقبتهاي پرستاري بعد از عمل است كه ممكن است بدليل تجمع ترشحات،‌ انسداد بوسيله عقب افتادن زبان، انقباض شديد و ناگهاني تارهاي صوتي و يا ادم شديد حنجره ايجاد شود. برقراري وضعيت مناسب، ساكشن ترشحات، دادن اكسيژن مرطوب و تشويق بيمار به تنفس عميق از جمله اقدامات پرستاري در اين خصوص است.


-    بيماراني كه جراحي شكم يا قفسه سينه داشته و يا سالمند و چاق هستند و يا از تغذيه مناسبي برخوردار نبوده اند بيشتر در معرض دپرسيون تنفسي قرار دارند.


-    داروهاي بيهوشي ممكن است باعث دپرسيون تون و پاسخ مثانه شوند بنابراين بايد بعد از عمل جراحي به دفع ادرار بيمار توجه كرده و در صورت  تأخير بيش از 8 ساعت اقدام لازم جهت تخليه مثانه بيمار صورت گيرد.


-        داروهاي بيهوشي و ناركوتيكها ممكن است موجب دپرسيون پريستالتيك و عملكرد عادي دستگاه گوارش گردد.


-    بايد به علل مؤثر در فشارخون توجه كرد. داروهاي بيهوشي، تغيير وضعيت، از دست دادن خون، تغيير تنفس و كشيده شدن خون به حوضچه هاي خون محيطي از جمله عوامل كاهش فشارخون و بيهوشي، نارسائي تنفسي، روش عمل جراحي و يا هيجان از جمله علل احتمالي افزايش فشارخون هستند كه با توجه به اين عوامل ميتوان اقدام لازم را انجام داد.


-    براي برطرف شدن بو و خروج گازهاي بيهوشي ميتوان از اكسيژن استفاده كرده و بيمار را به تنفس عميق و ورزشهاي پا و صحبت كردن تشويق كرد.


-    بايد تا حد امكان از بروز عوارض جراحي پيشگيري  وبه علائم بروز آنها توجه كرد. برخي از اين عوارض عبارتند از: عوارض قلبي عروقي، شوك، خونريزي، ترومبوفلبيت، آمبولي ريوي، پنوموني، آتلكتازي، عوارض ناحيه جراحي، تهوع و استفراغ، نفخ و يبوست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 10 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط مسافر انتظار
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 42
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 128
بازدید ماه : 1391
بازدید کل : 47740
تعداد مطالب : 358
تعداد نظرات : 372
تعداد آنلاین : 1



فال حافظ



استخاره آنلاین با قرآن کریم

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تماس با ما
Pichak go Up

-_ !News _-